Afscheid maar dan anders 😞

31 maart 2022 - Cluj-Napoca, Roemenië

Om kwart voor 7 gaat de wekker alweer. Stilletjes pakken we de laatste spulletjes in, terwijl Roelie de broodjes smeert haal ik de bedden af en ruim de boel op. Erik, Reinier en Raymond zijn ook op. Erik zwaait ons uit, Reinier en Raymond brengen ons naar de bus. Als we bijna willen instappen, komt Nikolai er aan, bijna rennend. Zo ontzettend lief dat hij ons uit komt zwaaien! Als de bus aankomt stappen we in en zwaaien we nog een laatste keer naar de mannen. Daar gaan we, op naar huis. De knop omzetten valt nog niet mee. Het duurt eventjes, maar dan komt onderweg ook wel weer het fijne gevoel dat je naar huis kan, naar je eigen man en gezin, je familie en vrienden.

Als we in Cluj aankomen gaan we gelijk maar inchecken. Dan kunnen we dat in ieder geval niet verkeerd doen. Dan krijgen we een appje binnen van Raymond. Svetlana krijgt een plek bij een gezin in Nederland, in Groningen. Ze weten het nog niet zelf maar als ze dat willen dan kan dat. Wauw... dit hadden we zelf niet beter kunnen bedenken. We danken God. Wat een wonder! Even later krijg ik bericht van Ilja, ze willen heel graag daarheen, ook omdat dit hun een vertrouwd gevoel geeft dat er al mensen zijn die ze kennen. We zijn door het dolle heen. Ik stuur appjes naar Svetlana en ze is ook erg blij. Ze komen volgende week al naar Nederland en Raymond gaat ze brengen. Onze dag kan niet meer stuk. Nu willen we nog liever naar huis 😀. We eten nog even een broodje en gaan door de douane. We gaan in de vertrekhal zitten, we zijn lekker op tijd. Op dit moment wordt er maar voor 1 vliegtuig geboarded. Er zitten wel een aantal mensen te wachten maar doordat afstand houden niet meer nodig is, is er nog wel zitplek. We maken nog een opmerking dat het boarden wel laat begint... er zal zeker vertraging zijn of zo. Er gaan nog geen alarmbelletjes rinkelen bij ons. Tot Roelie om 12 uur hoort dat de gate gesloten is voor Eindhoven. Waaat? NEEEE. Dat meen je niet! Opeens ziet Roelie dat er boven ook nog 2 Gates zijn en dus rennen we naar boven. Helaas, we kunnen er niet meer in. Op dat moment bedenken we nog niet dat het wel raar is dat er niet omgeroepen werd dat we gemist werden in het vliegtuig. Geen van beiden hebben we dat gehoord. Ze stuurt ons terug naar de politie, dat is raar. Die zegt dat we naar de ticketservice moeten gaan. Daar zeggen ze dat ze de ticket kunnen omboeken naar zaterdag (😞) tenzij we een goedkoper of ander alternatief kunnen vinden. Ze kunnen alleen voor wizzair kijken, andere ticket verkoopplaatsen van andere maatschappijen zijn er niet. Dus we gaan maar bij een tafeltje zitten en zoeken ons rot naar alternatieven die en veel duurder zijn en veel omslachtiger. Wat een tegenvaller. Want we wilden uiteindelijk toch wel graag naar huis... ondertussen is Roelie haar telefoon leeg dus is het zoeken op 1 mobieltje. Hier in de hal is er geen oplaadpunt. Onhandig hoor. Uiteindelijk komen  we toch op zaterdag uit. Als ik terugloop naar de balie komt er een man van Wizzair naar me toe en zegt dat de cabincase wel mee is, ze hadden gevraagd aan degene die op mijn stoel zat of zij Alien Mateboer was en diegene had ja gezegd. Dus is de bagage mee gegaan. Die wordt dan later teruggestuurd naar Cluj. Hij kan niet opgepikt worden in Eindhoven. Oké... het komt nog niet hellemaal binnen. We laten de reis omboeken en gaan enigszins aangeslagen het vliegveld af.

In de bus (voor €0,50 pp) naar het centrum krijg ik een appje van een lieve vriendin, die zegt dat ik nog in ieder geval naar huis kàn gaan, Svetlana kan dat niet, heeft niks om op terug te vallen. Ze heeft gelijk, het zet me weer met de benen op de grond. Ik zet de knop om. We gaan gewoon een dagje Cluj verkennen en dan naar huis.

Maar ja, we blijven Nederlanders hè. We willen niet de top betalen voor een hotel. Na wat zoeken vinden we een mooi hotel voor een leuke aanbieding. We hadden beter 2 haltes eerder uit kunnen stappen, hahaha. We besluiten te gaan lopen, dat hebben we vandaag nog niet veel gedaan. En de taxi is ook weer €2,50 🤣🤣🤣. Die 1,7km is toch wel meer dan we dachten. Ergens gaat er toch iets mis 😜. Als we aankomen en we vragen of we een kamer kunnen krijgen, geeft hij een prijs op die 2 x hoger is dan de aanbieding. Ik wijs hem op de aanbieding... we gaan dus niet 2 x dat bedrag betalen. Waarbij ook nog niet eens ontbijt zit zoals in de aanbieding. Hij moet overleggen met zijn baas. Even later komt hij terug met de mededeling dat het niet kan. Hij kan het ons alleen aanbieden voor de gewone prijs. En als ik zeg dat ik dan wel online ga boeken zegt hij dat dat niet kan want ze hebben die site afgesloten. Dat moet dan wel tijdens dat gesprek zijn geweest met zijn baas. Vreemd. We gaan hier dus zeker weten niet slapen. We lopen naar buiten en ik check die site, inmiddels staat deze dus wel open maar met een prijs die hoger is dan wat we eerst zouden moeten betalen volgens de man. Nou dat is duidelijk, die verdient geen pluim.

We zoeken een ander hotel op, we vinden een mooi hotel, hotel Victoria. Weer terug naar het centrum🤭. We gaan echt niet meer lopen want ik heb wel en tas van bijna 10 kilo, dus we pakken de bus. Een jong stel helpt ons met welke lijn we moeten hebben en wanneer we er uit moeten. Wat worden we goed geholpen!. Eenmaal bij het hotel ziet het er echt super mooi en verzorgd uit. Behalve dat we dat we maar 1 stoel hebben op een 2 persoonskamer, ziet het er verder goed uit. We ploffen neer en nemen eerst maar even de tijd om uit te rusten en contact op te nemen met het thuisfront (de mannen wisten al wel dat we vandaag niet thuis kwamen). We beginnen vast aan ons blog. Inmiddels zijn alle gevoelens een beetje tot rust gekomen en kunnen we er weer tegen aan. We geven elkaar een knuffel. Gelukkig kunnen we allebei tegen een stootje. Tegen een uur of 19.00 u krijgen we toch wel trek. Roelie heeft een restaurant gevonden dat op de foto's te zien lekkere maaltijden op het menu heeft staan. We lopen er heen (gelukkig dichtbij) en het restaurant ziet er echt prachtig uit. En het menu ziet er inderdaad goed uit. We besluiten onze maaltijden te delen, we kiezen voor parpadelle met 3 kazen en pork ribs. Ze zijn beide echt heerlijk. We klinken met een glaasje witte zoete wijn: op een heerlijke stedentrip ☺.

Na het eten gaan we de stad nog even in, naar het Cetățuia Park. Vanaf hier is het echt een schitterend gezicht over Cluj-Napoca heen. Helemaal met al die lichtjes in de avond. We genieten er van. Het is hier nog 14 graden dus heel zacht. Roelie heeft het een beetje erg warm in haar winterkleding maar ze heeft niks anders bij haar... we dachten dat we vanmiddag in de sneeuw zouden uitstappen....

Hierna lopen we op ons gemak weer richting hotel, doen onderweg nog even wat boodschappen in een 24h supermarkt. Ook weer geregeld. Voor morgen hebben we ook al wat ideetjes, dus we gaan ons wel vermaken. Nu de blog nog en dan heerlijk slapen!

Een fantastische pose...Even een goede houding vinden om...En nog een fantastische pose...Te vinden om een leuke foto te maken voor ons afscheid van het team ,)Zonopkomst in ReghinOp naar huisDaar gaan de mannen weerEen ijskoffie om het leed te verzachtenVliegveld Cluj-NapocaVoor het vliegveldRoelie doet voor hoe een facelift er uit zietDe bushaltes vanaf het vliegveldIn het centrum van ClujBiserica Înãltarea DomnuluiOrthodoxe kathedraal in Cluj-NapocaOnze hotelkamerDe trappen in ons hotel VictoriaRestaurant BoemaIn restaurant BoemaDe barProost, op een mooie stedentrip in Cluj-NapocaAch, weer eens wat anders op de foto... de kleuren pasten mooi bij de restParpadelle met 3 kazen...mmmHet terras van restaurant BoemaEn nog meer trappen 😉De trappen naar Cetățuia ParkEn nog meerUitzicht over Cluj-NapocaDoorkijkje door de bomenUitzicht op Cluj-Napoca en de st. MichaelchurchSt. MichaelchurchBewijs dat we er geweest zijnLijk ik tenminste ook eens groot 😉Even lekker zitten... voor een fotoSomeşul Mic RiverOrthodoxe kathedraal bij nacht

1. Ma:
    1 april 2022
    Hopelijk mis je morgen het vliegtuig niet en de bagage.Welkom thuis en maak er vandaag nog maar een mooie dag van🥰🥰