Dag 8. Het schiet al lekker op

3 augustus 2016 - Reghin, Roemenië

Martin gaat vandaag ook mee naar het kinder dagkamp. Vandaag het verslag van Martin: Vandaag de laatste dag kinder club, we doen spelletjes, poppenkast, een bijbelverhaal en verwerking. Ze mogen een eigen shirt maken. Het is duidelijk te merken dat het vertrouwen  groeit.  De kinderen hangen letterlijk op je nek en aan je been. Wat een mooie kinderen,  stuk voor stuk gekend door onze God. En dan komt aan het einde van de middag toch ook het moment om afscheid te nemen. Voor iedereen toch ook een emotioneel moment ondanks dat je maar korte tijd met elkaar optrekt. Ja het is waar wat ze zegggen; kinderen stelen je hart, en deze kinderen zijn daar in geslaagd !  We brengen de kinderen weer naar huis in de busjes van Phoneo  naar de wijk apalena.  En daar moet je ze dan weer achterlaten, in hun eigen wereld. We pinken een traantje weg en nemen afscheid.. Als we wegrijden blijde gezichten en zwaaiende kinderen met hun nieuwe shirt. Hoe zou het verder met hun gaan is de vraag die je niet loslaat, nu en straks.

De rest gaat verder waar we gisteren zijn gebleven. De muurschildering gaat goed, hier en daar wordt nog wat verbeterd. Charlie en de getallenlijn zijn af, net als de vormen met emoticons. De boom met de boerderijdieren bijna. Een deel van de bladeren en het gras moet nog. We genieten er allemaal van. Ook in de rest van het schooltje is weer veel gedaan. Lampen opgehangen, gesausd en lelijke plekken zijn bijgewerkt, geveegd enz. We besluiten om vandaag wat eerder te stoppen. Het is goed geweest voor vandaag. Ilja en Pauline komen het resultaat nog even bewonderen en dat vieren we met gebak. Bij het pension rusten we even lekker uit, doen de was enz. De dag wordt nog even doorgenomen. Even later komen ook degenen die naar het dagkamp zijn geweest weer thuis. De mannen doen vast de laatste inkopen voor het schooltje en de vrouwen bereiden zich voor op de verwenmiddag. Het programma wordt nog even doorgenomen zodat we morgen goed voorbereid zijn. Om half zeven rijden we naar Peter, waar we een tradioneel roemeens gerecht gaan eten. Het zijn gevulde koolbladeren met gehakt, rijst, spek en kruiden. Erg lekker. Thom wist nog een tentje waar je lekker ijs kon eten, dus gaan we daar ook maar heen. Voor 10 lei (ongeveer 2 euro) een flinke sorbet, dat is niet gek! Sommigen duiken vandaag vroeg in bed. Anderen kijken samen gezellig een filmpje. Ook goed om weer even tijd aan elkaar te kunnen besteden.

1. Roelie:
    3 augustus 2016
    Wat geweldig allemaal zeg.. Echt top