Uit mijn slof…

25 november 2023 - Internationale luchthaven van Cluj-Napoca, Roemenië

De vlucht vanuit Eindhoven gaat goed en en voor mijn gevoel staan we al weer snel op het vliegveld in Cluj-Napoca. Onderweg had ik prettig gezelschap naast me zitten en hebben we het over ons werk gehad en over het doel van onze reis. Mooi om zo te kunnen vertellen wat we in Reghin hopen te gaan doen.

We hebben van te voren een auto gereserveerd bij Carwiz. Nou, dat is dus geen aanrader. We worden opgepikt bij het vliegveld en naar een kantoortje gereden even verder op. En daar begint de man te vertellen dat de naam niet klopt, dat Martin niet kan bewijzen dat hij degene is die de auto heeft gereserveerd ondanks dezelfde creditcard, reserveringsnummer enz. We moeten €111,00 bij betalen als we de auto mee willen krijgen. De man hangt nog hele verhalen op maar kan niet bewijzen dat hij gelijk heeft. Hij wordt boos en zelfs wat agressief.  Ik schiet niet zo heel snel uit mijn slof, maar nu gebeurt het mij dus wel. Nadat ik nog een keer (heel kort en bondig!) duidelijk maak dat hij het echt niet snapt, dat wij echt zijn wie we zijn en wij hem niet bedriegen (ik zou ook niet weten waarom we dàt zouden doen) wordt hij nog geïrriteerder. Hij wil geen kant op. Uiteindelijk zijn we er klaar mee. Ik heb daarna de deur wel iets harder dichtgedaan dan dat je normaal hoort te doen...  Mmm, geen echt goed voorbeeld...😞. Ik moet waarschijnlijk nog iets meer mijn geduld oefenen 🫣, ook ik heb nog wel wat te leren.

We lopen terug naar het vliegveld en bellen een andere maatschappij. Het kan nog wel een uurtje duren voor ze er zijn. Nog even geduld dus... Ondertussen belt Martin nog met het bedrijf die het verhuur van de auto geregeld heeft, die belt de desbetreffende man op. Hij geeft nu opeens aan dat we geen creditcard konden laten zien met een naam erop... nou ja, hij zoekt het maar uit. We hebben inmiddels een auto en zo rijden we rond kwart voor 11 richting Reghin. De rit verloopt voorspoedig en tegen kwart over 1 zijn we bij de kerk. We gooien nog wat hout in de kachel en duiken dan ons bedje in... we zullen vast goed slapen.

Klaar voor de startVlak na het opstijgen ziet de lucht er prachtig uitIn Cluj-Napoca op het vliegveld

1. Ma:
    26 november 2023
    Boos?????Gelukkig alles goed gekomen en hopelijk goed geslapen,goede zondag.
  2. Laura in 't Veld:
    26 november 2023
    Heerlijk hoe je reageerde. Alle producten waren aanwezig om deze reactie te krijgen. Love you!!
  3. Roelie:
    26 november 2023
    tja ik weet niet of je nog moet oefenen om je geduld te bewaren hij werd nu echt wel op de proef gesteld en heeeel begrijpelijk dat je zo reageert... Je bent gewoon mens weet je wel....... Dus dat gebeurt.. en is niks mis mee.
    Fijne avonturen verder.
  4. Arie en Nel van der Nat:
    26 november 2023
    Wij zullen je missen, maar de mensen daar zijn vast en zeker ook blij met jullie.
    Gods nabijheid toegewenst.