Walk by faith...

26 november 2023 - Reghin, Roemenië

7.00 uur: kreun, de wekker gaat... tijd om de kachel aan te zetten. Nou ja, zetten... Door de gang naar beneden lopen door de kou in je pyjama, naar het stookhok en de kachel met hout aanmaken. Naar boven, half uurtje wachten, terug lopen en kijken of ie het goed doet. Toch maar nog wat hout er op. Ik besluit nog maar even in mijn bed te duiken. De kerk begint om 11 uur dus dat kan nog wel even.

Na het ontbijt (André heeft al brood en beleg gehaald) lopen we naar de kerkzaal. Het is een warm weerzien met veel oude bekenden. Ik word meegesleept door Veronica, ik moet voorin bij haar zitten. Ik wordt ook uitgenodigd om morgen bij haar op visite te komen, maar dat gaat helaas niet lukken. Ik beloof in januari bij haar op visite te komen. Gelukkig, daar is ze ook blij mee. André ziet ook wat oude bekenden en Irma vind onmiddellijk haar draai als ze een kleintje op de schoot van een moeder ziet. Even later loopt ze al te kroelen met de kleine. Ondanks dat ze (als enige) nieuw is in de kerk, krijgt ze een warm welkom en meerdere knuffels van de mensen. Het valt haar dus alles mee. Jonathan schuift even later ook aan. De preek gaat over het verschil tussen "believe" en "faith". Het zet je aan tot denken en om "a step in faith" te zetten (=een stap in geloof).

Na de dienst eten we gezellig samen met Jorrit, Arnoud, Lavi, en Femke. Het smaakt erg goed! Terug in Reghin lopen we een rondje door het centrum en lopen terug langs het pension waar we in 2016 hadden gelogeerd. Zo nu en dan sneeuwt het lichtjes, net als gisteravond tijdens de autorit naar Reghin. Het blijft nog niet liggen maar toch ziet het er gezellig uit.

De avond brengen we met zijn vijfjes door. We doen een spelletje met elkaar en warmen Irma vast op met de mededeling dat ze zich morgenochtend wel eerst aan het hele team moet voorstellen. Het blijft leuk 😀 😄

Lekker aan het stoken om 7 uur 's morgensDe kachel in het houthokIrma heeft een kleintje gespot in de kerk 😀En natuurlijk mijn vertrouwde papanaşiIjsjeDe HuntersJonathanSneeuw vangenUitzicht over ReghinHet pension uit 2016Jonathan maakt de kachel aan

1. M. Mateboer:
    26 november 2023
    Je hoeft vast niet echt te wennen, volgens mij
  2. M. Mateboer:
    Lieve kinderen,
    Zo een goed begin van de week!!
    Wel koud bij jullie daar? Zo te zien wel!
    Gezegende dagen hoor! Liefs van papa en mama. Ook een kusje van Nova, die is hier een nachtje.😘
  3. Kees en Truida:
    26 november 2023
    Mooie foto,s. En blij dat jullie weer een warm welkom mogen ervaren. Ondanks de kou en een beetje sneeuw.
  4. Ma:
    26 november 2023
    Koud bij jullie maar een warm welkom maakt alles goed.😆
  5. John & Sella Lopulalan:
    27 november 2023
    Mooie foto's en nog een gezegende tijd daar 🙏🙌💋
  6. Roelie:
    27 november 2023
    Dat wennen zal wel meevallen want volgens mij woon je daar al half. Fijne tijd samen