Over David, Joyce, Finnigan en...

19 juli 2023 - Peștera, Roemenië

Om half negen ging de wekker weer. Niet dat iedereen daar wakker van werd. Zelfs Delbert kwam er aan te pas èn Jochem Meijer, maar beiden kregen Jonathan niet wakker. Na ontbijt en prayertime gingen we op pad naar het Libearity bear Sanctuary Zarnesti waar we een rondleiding kregen.  Mooi om te zien. Maar aan de andere kant ook wel confronterend als je terugdenkt aan de afgelopen week. Hier krijgen de 190 beren dagelijks 2 ton aan eten en worden er beren geadopteerd. En afgelopen week zag je mensen die niet die zekerheid hebben van elke dag eten hebben... en natuurlijk mogen deze beren goed opgevangen worden en er goed voor gezorgd worden. Maar het schrijnt wel.

20230719_11172120230719_11193720230719_11221920230719_11423520230719_11423720230719_12090220230719_120906

In Bran gaan we de markt op, er staan veel kraampjes met souveniertjes. Op een terrasje drinken we wat met elkaar.

20230719_12152820230719_130307André  ziet er de lol wel van inBranThom in Bran

ManoukManouk

Uitzicht vanuit la Odai

Daarna gaan we terug naar de camping, de één doet een dutje (lees: meerdere), de ander luistert muziek enz. Daarna steken we de bbq aan. Gezellig! Tijdens de bbq komt David weer op bezoek. Er staan 3 kinderen te kijken, ze halen ook snel hun telefoon. Maar ze zien dat David naar een val loopt en dus jagen ze hem even weg. Ze laten de val dicht klappen en zijn helemaal opgelucht dat David er niet meer in kan. Thom bedenkt dat we nog gekookte eieren hebben liggen dus die worden snel gehaald. David smult er van (zie video), al snel komt Joyce en Finnigan er ook aan. Gevolgd door nog een aantal! Gezellig zo'n vossenfamilie 😀.

Ons huisjeLekker samen bakkenBbq'enBbq'enDavidDavid wacht afJoyceJoyce (rechts) en David

De kids moeten naar bed, dus we zingen nog een liedje met elkaar terwijl zij naar hun huisje lopen: "King of kings". We sluiten de avond af met een kampvuur en de favoriete liedjes zingen van de meesten (jeugdherinneringen).

Rond het kampvuur

1. Ma:
    19 juli 2023
    Een dag vol herinneringen.Wat een verschil met de dagen eerst.Nu naar bed en lekker slapen.Morgen aan de thuisreis beginnen.Rij voorzichtig.🙏🙏♥️♥️
  2. Anja:
    19 juli 2023
    Wat leuk om jullie verslag te lezen! Prachtig werk gedaan, heel rijk, voor de mensen in Roemenië en vast ook voor jullie als groep. Veilige terugreis toegewenst!