Onze laatste werkdag hier 😞

17 juli 2023 - Reghin, Roemenië

Na een gezamenlijke prayermeeting gaat iedereen zijn of haar weg.

Martin heeft samen met Thom vandaag een afrondingsdag, in de ochtend gaan we samen nog spullen opruimen van het kinderkamp, in de middag gaat Martin helpen op Apalina en nog een kort bezoekje aan Selah. Dat laatste is erg leuk, samen met Manouk en Rianne trakteren we op ijsjes en ik bekijk nog even de staat van het schilderwerk wat wel aan een renovatie toe is (veel vocht uitslag aan de onderkant van muren). Mooi dat enkele kinderen ons weer herkennen en dan valt het afscheid dus weer extra zwaar. Ik beloof oa. aan Nico, Ramus, Andrea en Rudi dat ik weer terug kom. Dat wordt meteen opgevolgd door een dikke knuffel vanuit kun kant. Daarna worden we uitgezwaaid en helpen ik onze klussers in Apalina nog met wat hand- en spandiensten.

Jonathan gaat samen met Raymond, Paul en Elvis verder met het maken/ repareren van de luiken en beitsen van het wijkcentrum in Apalina. Daar zijn ze nog wel de hele dag zoet mee. Maar het eindresultaat mag er zeker zijn!

André,  Manouk, Loïs en Mika gaan met Ilja op pad om homevisits te doen Iin Petelea. Vandaag  overdag mensen in hun huizen opgezocht olv mensen van Phoneo. We werden vriendelijk ontvangen en er werd gesproken over relatie's binnen het gezin ( en van gezinsleden). We hebben met een oude vrouw in een rolstoel kunnen bidden. Bij het volgende huis werden we binnengehaald, en konden wij zien hoe klein ze behuisd waren. Er werd gesproken over lichamelijke  ongemakken en familie leden (zie filmpjes van Manouk). Het daarop volgende bezoek was een eindje wandelen over de berg in de brandende zon, ook hier werd verteld over lichamelijke klachten van de vrouw des huis en haar kinderen ( angst om naar een dokter te gaan en dit zo lang mogelijk uitstellen ). Bij ons laatste bezoek werden we ook binnengehaald en vertelde de man veel over Jezus en zijn ervaringen daarmee. De man had wel een bijbel maar was analfabeet. Hij  was trots dat hij een bijbel bezat en de mensen van  Phoneo mochten eruit voorlezen.

Thom helpt 's middags nog met het beitsen van de laatste balken van de overkapping bij the red house, samen met mij (Alien). Ik heb in de ochtend Imola geholpen met de was en het schoonmaken van een lege kamer en het kantoor.

En Rianne gaat nog mee met evangeliseren. Bij een flatgebouw gaan ze een workshop houden waarbij er meerdere mensen naar buiten komen, die ook voor zich willen laten bidden. Bij 1 vrouw wordt er door 4 verschillende mensen gebeden, het bijzondere is dat ze onafhankelijk van elkaar voor precies hetzelfde bidden!

Vandaag is het een hete dag, tussen de 37 en 41 graden. We zweten goed dus! Maar aan het eind van de middag gaan we met het hele team van Phoneo, het team YWAM en ons team in de tuin van Narcis en Ruxandra eten. De jongere kids vermaken zich prima met water, we eten van allerlei dingen. Van pastasalade, wraps, en cheesecake tot pannenkoekentaart met chocolade/jam en ijs. Het meenemen van de pannenkoekentaart met ijs er tussen was nog wel een dingetje... het stond in de vriezer en echt net voortrek ze er uitgehaald. Maar zie het dan maar zonder smelten bij Narcis te krijgen met 39 graden😜. De chocola begon al te smelten toen we net in de auto zaten, dus de airco vol aan en de pannenkoekentaart er voor en de andere in een vriestas, het was een race tegen de klok. Daar gelijk weer in de vriezer, maar het was gelukt en het smaakte heerlijk! Het gaat er allemaal goed in! We hebben mooie gesprekken en hebben het echt gezellig met elkaar.

De pannenkoekentaart met ijsOa Manouk en JonathanLoïs,  André en ThomManouk en RianneAlien, Martin en BeckyThomAndré

we besluiten om deze laatste avond in Reghin af te sluiten bij het inmiddels zeer bekende Times CafĂ© met... een sorbet natuurlijk 😀. Ook dit smaakt prima. We drinken met een dele van de groep nog wat op het terrasje, Jonathan dacht een cocktail te bestellen maar dit bleek een fles wijn te zijn 😜.

Eenmaal terug in de kerk ruimen we vast wat op, doen een paar nog een spelletje of doen nog snel een wasje. Daarna duiken we toch echt ons bedje in...

#LoveReghin

1. Ma:
    17 juli 2023
    Een drukke dag moeilijk maar voldaan voor het mooie dat jullie voor hun betekend hebben. Gebed dat het veel zegen mag zijn.đŸ™âš“ïžâ™„ïž
  2. M. Mateboer:
    Lieve kinderen,
    Dus toch alweer de laatste dag. Maar wat hebben jullie veel werk verzet.!! Wij hopen dat het ook tot zegen mag zijn. En een behouden thuiskomst!! Liefs van papa en mama.
  3. Corrie kamphuis:
    18 juli 2023
    Lieve mensen wat is de tijd toch snel gegaan wat hebben jullie toch veel werk gedaan in die dagen en jullie zullen best wel ook moeilijke en mooie momenten gehad hebben kijk alstublieft uit met rijden op de terugweg God waakt over jullie en ik bid voor een veilige terug reis hebben we ook gisteren avond samen gedaan op de bidstond gr.corrie kamphuis
  4. Roelie:
    18 juli 2023
    De laatste dag alweer? Wat gaat het toch altijd snel voorbij.
  5. Ma:
    18 juli 2023
    Manouk,bedankt voor het filmpje zodat wij kunnen zien hoe wij bevoorrecht zijn met een goed huis,genoeg eten en kleding.liefs vanuit Giessen
  6. Rinie van Gelder:
    18 juli 2023
    Het was weer fijn om het langs deze weg er iets van mee te krijgen.
    Goede reis terug,en tot ziens in de gemeente.
  7. Willem:
    19 juli 2023
    Tijd vliegt... Een veilige en goede reis terug allemaal. Tot gauw wellicht.