Dag 11. Nog even werken en dan komt de "vakantie"

6 augustus 2016 - Reghin, Roemenië

Vanmorgen weer heerlijk uitslapen tot ruim 8 uur. Daarna hebben we op ons gemak ontbeten. Vandaag was er weer markt in Reghin, dit keer een soort antiekmarkt. Bij aankomst leek het echter eerder een rommelmarkt. Allerlei tweedehands materialen lagen er, van metalen veertjes, schroefjes, gereedschappen tot en met schoenen enz. Maar ook telefoon hoesjes en mobiele telefoons met gebroken screens. Er waren dit keer ook aardig wat zigeuners die hun waren te koop zetten. Het was een kleurrijke bedoening, mooi om te zien. Als ze zagen dat we foto's maakten werd er gelijk geroepen dat ze dat niet wilden. Na de markt trokken Joop en Anneke er op uit voor een wandeling door Reghin en een cappucino en een roerei en een uitsmijter (zonder brood... Dat moet je hier er apart bij bestellen). De jongens blijven in het pension. Echt relaxen en niks doen;) Pascal, Martin, Tabitha en ik gingen naar het schooltje om nog de spulletjes op te ruimen of op te bergen bij casa Anna. Nog even wat foto's en een filmpje van het gebouw (deze volgt nog als we thuis zijn, dan is het beter te zien hoe het er nu uitziet) en dan nemen we afscheid van het schooltje. Toch wel een beetje weemoedig. We hebben er hard gewerkt, maar het was goed en mooi om te doen. Ondanks dat we er maar een korte tijd zijn geweest, zijn we er toch al wat aan verknocht... Misschien tot ziens??

Na wat relaxen in het pension trekken Pascal, Martin en ik er nog even op uit om wat van de omgeving te zien. Via Petelea, Dumbrãvioara, Glodeni en Toldal komen we in Voivodeni. Hier drinken we een kopje koffie en eten een ijsje. We raken aan de "praat" met een man van 75 jaar oud. Via google translate kunnen we toch aardig communiceren. We noemen hem nu maar voor het gemak Gert, maar het was een wat moeilijker uit te spreken naam maar het leek er een beetje op. Hij had 4 kinderen die ook in Polen en Duitsland hebben gewerkt. Zodat hij toch ook een beetje pensioen heeft. We hebben een beetje kunnen vertellen wie we waren en wat we kwamen doen. Nadat we het dorp uit waren gereden leek het ons toch leuk om een foto van hem te hebben, dus wij weer terug. Hij zal wel dikke lol hebben gehad toen we terug kwamen voor een foto! We reden door naar Brezea en pikten onderweg nog een jonge man op die onderweg was naar Reghin (kwam bij zijn zus vandaan en moest dus 6 km lopen als er in Brezea geen bus kwam) en even later nog een oude man met krukken die daar ook heen moest. Allebei zeer blij, helemaal toen we ze in het centrum van Reghin kwamen en ze niets hoefden te betalen (dat moeten ze normaal wel bij liften). Vanavond hebben we maar weer eens een ander restaurantje opgezocht en ook hier hebben we weer heerlijk gegeten. Vanavond maar niet al te laat naar bed, morgen wordt het ook maar een korte nacht.