Jubileumeditie

21 januari 2024 - Reghin, Roemenië

Ja ja... het is echt waar. Ik ontdekte net dat het de 10e keer is dat ik hier ben sinds 2016! Dat is toch wel een feestje waard 😀. Ik moet alleen nog even bedenken hoe, waar en wanneer.

Vanmiddag vertrekken Elizabeth (een zus van mij) en ik met het vliegtuig naar Cluj Napoca. Het weer is prachtig, een praktisch wolkeloze licht dus best wel wat uitzicht tot het donker wordt. Elizabeth zit bij het raam dus die geniet er van en maakt wat mooie foto's. Je ziet nu dat er op veel plekken sneeuw ligt en dan ziet het er van boven toch weer heel anders uit.

Eenmaal in Cluj Napoca halen we onze huurauto op. Het is al helemaal donker dus het is opletten onderweg. Het eerste gedeelte gaat heel goed. De weg is goed schoon. We komen een overstekende vos tegen, mooi beestje om te zien! Op een gegeven moment moeten we opeens uitwijken voor een hond die aan de zijkant net op de weg ligt. Hij staat op zijn gemak op om een paar stappen opzij te zetten. En er zijn dit keer meer honden die denken dat ze willen oversteken als er een auto aan komt. De temperatuur daalt aardig, na een tijdje is het -7°. Je merkt het op de weg ook, het ziet er geregeld wittig uit met wat bevroren plasjes. Eén keer schuiven we wel wat opzij bij een hele scherpe bocht maar het gaat gelukkig allemaal goed. Ondertussen hebben we het over van alles en nog wat. We vermaken ons dus prima.

Eenmaal in Reghin geef ik een rondleiding door het gebouw, zetten we een pot thee en kruipen we in onze pyjama in ons bed. Nog even de kachel opstoken zodat het vannacht niet te koud wordt en na nog veel kletsen bedenken we ons dat het toch wel bedtijd wordt... Welterusten dus. 'T is tenslotte ook 01.34u dus dan mag het ook wel, toch?

Elizabeth en ik... op wegMooi uitzicht zo met de sneeuw en de ondergaande zonUitzicht vanaf de andere kantEen stad vol lichtjes

1. M. Mateboer:
    Lieve kinderen,
    Gelukkig goed aangekomen!!
    Een goede nachtrust toegewenst en een gezegende zondag!
    Liefs van papa en mama
  2. Tjibbe Wijnsma:
    21 januari 2024
    Wat een knappe zus heb jij Alien!
  3. M. Mateboer:
    21 januari 2024
    Ja, maar voorlopig moet je het er wel even zonder doen (gna, gna). Nee hoor, sterkte de komende tijd. En Elizabeth, geniet er maar van, als het even wil.
  4. Klaas en Mieke:
    21 januari 2024
    Fijn tijd toegewenst! Leuk dat jullie dit samen kunnen doen!
  5. Lydia:
    21 januari 2024
    Fijne tijd toegewenst ❤️ en veel zegen op jullie werkzaamheden daar 🙏
  6. Roelie:
    Gelukkig mocht ik 2 van de 10 keer mee. een fijne tijd samen
  7. Ma:
    21 januari 2024
    De 10e keer alweer❤️hoop dat Elizabeth er ook van genieten kan.Wat zullen er weer blije gezichten zijn om jou weer te zien en je zus erbij,dubbel🥳.Een goede tijd gewenst en liefs van mij
  8. Ma:
    21 januari 2024
    10e keer ❤️🥳 genieten jullie ervan.Dat wordt trakteren!!! 🤪Elizabeth even wennen maar hoop dat jullie een goede week hebben.De blije gezichten die er zullen zijn om jou weer te zien Alien.Liefs van mij🥰
  9. John & Sella Lopulalan:
    21 januari 2024
    Voor de 10e keer al, gefeliciteerd en heel veel mregemaakt, veel zegen de komende tijd voor jullie beiden. 🙌👊🙏
  10. Carin van der Beek:
    21 januari 2024
    Heel veel plezier!! En groet onze familie, schoonfamilie🥰
    Mihai en Carin
  11. Willem:
    21 januari 2024
    Mooi om te zien die foto's, fijne en gezegende tijd daar zusjes 😘

Jouw reactie