A lazy sunday

17 juli 2023 - Reghin, Roemenië

Op zondagochtend gingen we (vanzelfsprekend) naar de kerk. Dit was in het gebouw waar we verbleven, het begon om 11 uur. Het was een hele gave dienst waar de Heilige Geest absoluut aanwezig was, harten aanraakte en Zijn sublieme leiding gaf. Het was heel bijzonder en bizar! God is zo goed! Delbert sprak en we hebben een aantal Roemeense liederen gezongen. We hebben ook een lied gezongen die zowel in het Nederlands als het Roemeens was. Lang leve opwekking!

Na de dienst kletsen/praten we met nog wat verschillende mensen in het kantoortje. Het is vandaag best warm, zeker 35 tot 39 graden en weinig wind. We doen het dus maar rustig aan. Na een paar uurtjes rust gaan we nog even naar het park buiten Reghin. Daar staat ook in grote letters #LOVEREGHIN . We willen er een foto maken met elkaar, dus allemaal met ons shirt aan voor en op de letters. Helaas willen de mensen die voorbij komen geen foto maken, dus moet het maar met een timer. Net als we de foto maken komt de politie er aan, we mogen niet boven op de letters zitten... nou ja zeg... en een foto maken willen ze ook niet.  Uiteindelijk hebben we toch een foto. We drinken ern eten er wat, lopen dan nog even langs de paar kraampjes die er staan maar veel soeps is het niet. Jonathan wil nog zijn jaarlijkse foto maken in het zand. Gelukkig is er een zandbak, helaas niet diep dus met wat kunst en vliegwerk moeten we het proberen. Manouk maakt DE foto, precies zoals hij wil, dus dat kunnen we ook weer afvinken.

Ons team ♡Jonathan met uitzicht op Reghin

Eenmaal terug in de kerk eten we met elkaar nog wat pasta met sla. Martin en ik (Alien) gaan even op de koffie bij Ilja en praten elkaar even bij en komen tegelijkertijd haar mooie huis bewonderen. Het is ècht prachtig geworden! Tegen 22 uur gaan we terug.

20230716_214951

Daar hebben ze inmiddels 2 pannenkoekentaarten gebakken voor morgenavond. Het kan maar vast klaar zijn toch?! Met een paar man bekijken we nog een film en sluiten daarna de avond af. Nog 1 dag aan de slag. We hebben er zin in (niet in het weggaan maar in de activiteiten die we gaan doen)!

1. Ma:
    17 juli 2023
    Hopelijk nog een goede dag morgen.Afscheid nemen is altijd moeilijk maar hopelijk tot ziens.
  2. M. Mateboer:
    17 juli 2023
    Lieve kinderen,
    Wanneer moeten jullie alweer weg?? Wat gaat dat snel zeg!! Ik dacht dat jullie tot vrijdag bleven.... Maar nog goede dagen toegewenst en liefs van ons papa en mama
  3. Roelie:
    20 juli 2023
    Ja mooi die foto bij lovereghin. Herkenbaar ook