Dirt road: dag 13

27 februari 2016 - Efthalou, Griekenland

Vanmorgen vroeg uit bed, om 6 uur stond ik op de dirt road met nog 3 anderen. Dynke, Jeroen en Henk. De zee was glad en het was helder. De zon kwam op. En daar waren de dolfijnen! Ze sprongen uit het water, het waren er aardig wat. Mooi om te zien! We genoten er allemaal van. De ochtend verliep gezellig en rustig. Zo nu en dan passeerden er wat mensen die of wat kwamen vertellen of wat vroegen. Een vrouw die dienst had bij drop in the ocean liet ons hun gevonden paspoortresten zien. Stond een mooi stukje in. (Zie foto). Op een gegeven moment stond ik alleen. Het begon wat te sputteren, dus ik ging even in de auto zitten. Ik werd verwend door een lunch. Net toen ik er aan wilde beginnen, zag ik opeens wat zwarts drijven. Een bootje! Een stuk verderop maar niet zo ver van de kust. Ik kon niet goed zien of het in onze zone kwam. Daar stond ik dan. Met een telefoon die kuren had en alleen. Gelukkig kwam er net een stel van het fieldteam aan. Snel in de auto gesprongen en na de medische post in het kamp gewaarschuwd te hebben er heen gereden. Het bootje kwam bij Skala Sikamineas aan, maar iedereen was gelijk weer bij de positieven. We wisten weer waarom we er stonden. Dus geen tijd om laks te worden. We moeten klaarstaan want we weten niet wanneer ze komen! Mijn eten was koud geworden, maar geen ramp. Om 15 uur terug bij het hotel. Aansluitend een vergadering met Lette. De meetingen en daarna even een avond relaxen. De vlucht omgeboekt. En nu eens vroeg naar bed. Ook wel eens lekker. Moet niet gekker worden, om 23 uur gaan slapen...