Molyvos, Apotheek en IRC kamp: dag 14

28 februari 2016 - Míthimna, Griekenland

Heerlijk geslapen. Tijdens het ontbijt een overleg gehad met een arts over medicatie wat nodig zou zijn voor Mithilini en een plan gemaakt voor wat we vanmiddag willen doen op het kamp. Er is vanmorgen vroeg een bootje aangekomen, helemaal zelfstandig. Een snelle boot met 17 Afghanen waarvan 7 kinderen, maar ze waren onderweg wel veel spullen kwijt geraakt (balen dus dat mijn on call dienst van afgelopen nacht was overgenomen)... Die zullen er vanmiddag vast niet meer zijn. Daarna naar de apotheek om de spullen voor Mithilini bij elkaar te zoeken. Weer terug naar het hotel om ze daar af te geven. Nog wat fotootjes gemaakt van mensen voor de registratie en doorgestuurd. Daarna door naar het IRC kamp. De Afghanen waren net weg. Dus na even heerlijk te hebben genoten maar aan de slag gegaan. Lijstjes gemaakt voor antibioticadoseringen (ook voor kinderen) en paracetamol, een schema gemaakt voor de bloedsuikerwaardes want hier gebruiken ze niet dezelfde eenheid (Mg/dl en wij hebben mmol/l). Daarna hebben we met het medisch team de lifejack 12 doorgenomen, wat kun je er mee, hoe werkt het en hebben we op Samir (een arts) mogen oefenen om een ECG te maken. Weer een opfriscursusje dus. Na de meetingen nog even naar een soort sing-in geweest. De connectie met het beeldscherm ging echter niet helemaal goed, waardoor het wat lastiger was met alle Engelstalige liederen, maar het was wel fijn. Ook om weer na te denken waarom we hier staan. Als Zijn kinderen mogen we hier staan, mogen we geven wat Hij ons gaf. We hebben een geweldige God!

Daarna terug naar mijn kamer om wat te eten en drinken. Nu ben ik on call, zo meteen heb ik de night shift op het IRC kamp. Dus nog snel even dit verslag, proberen wat foto's te plaatsen en weer door...;)