Zakken, zakken en nog eens dozen

21 maart 2022 - Reghin, Roemenië

Vanmorgen hadden we al om 8 uur ontbeten (zo vroeg, pfff). We verzamelden met de teamleden boven in de kerk waar we de dag begonnen met (stil) gebed en daarna met elkaar in de kring. We baden om de Heilige Geest, Zijn leiding, voor elkaar, om Zijn zegen en voor de mensen om ons heen. Fijn om de dag zo met elkaar te beginnen.

Daarna in het kantoortje even koffie drinken met elkaar en ondertussen bespreken wat we vandaag gaan doen.

Vandaag krijgen we versterking bij het sorteren in het depot, Erik, Raymond, Reinier en Gerrit komen ons helpen! Daarom halen Erik en ik wat boodschappen voor wat middageten en drinken, Roelie zit ondertussen koffie en thee en pakt de spulletjes bij elkaar. Als Erik, Gerrit, Roelie en ik er zijn maken we vast tafels van planken en stoelen, van kasten op hun kant enz tafels op diverse werkhoogtes. De grootste is nl 1.94 en ik maar 1.56 😜. Dat sorteert een beetje makkelijker en is ook iets beter voor je rug. Even later komen Raymond en Reinier er ook aan, samen met Ilja. Ilja drinkt even een kopje koffie mee en gaat dan verder. Het is heerlijk weer, het zonnetje schijnt. 'S nachts is het nog best koud, het vriest tussen de 7 en 12 graden, overdag is het rond de 11 tot 14 graden. Het gaat zo een stuk sneller en gezellig is het ook. Na een (kapot) rendier haarband vond ik ook nog een kerst onesie. Voor de vluchtelingen niet bruikbaar dus voor de lol trek ik het aan. Tot grote pret van de anderen. Doordat er koffie op gemorst wordt moet ik het eerst wassen en dan kan het daarna naar de roma's.

We werken stug door en zo hebben we in de loop van de middag eindelijk een stuk muur vrij en kunnen we de gesorteerde spullen binnen zetten. Eindelijk gaat het ergens op lijken. Tussendoor zet ik nog wat spulletjes klaar voor een andere stichting die ze in de loop van de middag komen ophalen. Ook vind ik nog wat incontinentiemateriaal die naar een project van Richard in Reghin gaat, dus die is ook weer blij.

Afgemat, spierpijn van het sjouwen en met afgebroken nagels maar met een glimlach door wat we hebben bereikt rijden we terug naar huis.

Even lekker douchen om wat op te frissen en dan gezellig met zijn allen in de eetzaal/zitgedeelte zitten. Alina heeft ook een gezellige dag gehad, ze is met de kinderen naar Selah geweest. Ze voelt zich goed. Eerdaags gaat ze mee om wat spulletjes te kopen voor de meidenavond.

Ondertussen praat Reinier met Svetlana (dit keer mbv een tolk), vertelt het Evangelie aan haar. En ook zij stelt haar hart open voor Jezus. Zo mooi... te zien dat mensen willen weten van God en Zijn Evangelie. We omhelzen elkaar, Svetlana is blij.

Je ziet dat het gezin wat tot rust komt, de kinderen zijn ook een stuk rustiger aan het spelen. Heerlijk toch?!

Ondertussen doet Erik zijn best met koken, hij is eerder weggegaan omdat het lange staan niet zo goed was voor hem. Hij heeft boodschappen gedaan dus we kunnen dus zo maar aanschuiven. Met zoveel verschillende mensen bij elkaar, en toch één. Genieten is dit.. Roelie en ik doen daarna de afwas. En dan even terugtrekken op onze kamer, blogs schrijven en genieten van de rust. Soms is dat toch ook wel even fijn.

Zo lief, kom je langs de deur van het gezin, liggen er knuffels voorTafeltjes op verschillende hoogtesEven met elkaar een pauze nemenHaarband gevonden!Iemand zijn bestek kwijt? Zat in een doos... Nou, dat ziet er al een stuk beter uit!Ja hoor, ik wil best wel even poserenHard aan het werk met sorterenEn de eerste gesorteerde dozen kunnen naar binnenHet paadje wordt steeds brederCharmant toch zo?Al een stuk overzichtelijkerZiet er een stuk beter uit tochGerrit heeft nog energie over

1. M. Mateboer:
    Lieve Alien
    je ziet door de bomen het bos niet meer, in dit geval zakken!! Pfffff, maar fijn dat er zoveel is gegeven hoor!! Is het mooi weer bij jullie? Niet koud?? Hier is het vandaag prachtig weer geweest! Vannacht gaat het waarschijnlijk licht vriezen. Hee veel sterkte en moed toegewenst!! We bidden voor jullie!! Liefs van papa en mama.
  2. Jan van den Berg:
    21 maart 2022
    schattige foto met dat kerstpak....gelukkig valt er ook nog wat te lachen.grttn Jan
  3. Ma:
    21 maart 2022
    Fijn dat je hulp krijgt met sorteren,leuke kerstonesie als pyjama lekker warm😂😂.ook goed dat je een andere stichting kunt helpen met de dingen die uitgesorteerd worden,Hoe is het met de rug van Roelie.Maak je geen zorgen over thuis.Er wordt voor gezorgd met eten ende was en Snowy,Jammer dat Thom Corona heeft maar komt goed.Hou wel een oogje op iedereen😀love you.veel sterkte en moed.🙏🏼🙏🏼