Selah

12 januari 2023 - Petelea, Roemenië

Uitgerust sta ik op. Ook vandaag beginnen we met gebed. Even tijd nemen om stil te zijn, je te openen voor wat God te zeggen heeft. Bijbelgedeeltes worden gedeeld, zoals psalm 23. Dat Hij ons in grazige (groene) weides wil brengen. Dat we (meer dan) genoeg hebben aan wat Hij ons geeft. Maar ook het voorbeeld van de kameel die door het kleine poortje moet gaan. Dat we al onze bagage van ons af moeten doen en op onze knieën bij Hem mogen komen. Aan het eind vieren we samen het avondmaal. Bijzonder om zo samen te mogen zijn. Om zo ook Gods nabijheid te ervaren.

Hierna drinken we gezellig met elkaar koffie/thee. En goed om iedereen weer te ontmoeten. Sandy heeft gevraagd of ik kom helpen op Selah. Leuk! De kids weer zien en daar helpen. Daar heb ik wel zin in.

Het blijkt dat ik waarschijnlijk ergens iets gemist heb... we gaan met elkaar het gebouw van Selah schoonmaken! Hahaha, ja dat is wat anders. Maar goed, wel gezellig. Volgende week starten ze weer en dan is het fijn als het weer goed schoon is. En dat er een aantal van de achterstallige klusjes zijn gedaan. Er wordt een lijstje gemaakt van wat er in ieder geval gedaan moet worden. Samen met Ruxandra, Sandy, Ashley en Lomis gaan we aan de slag. Er wordt schoongemaakt, kerstversiering opgeruimd, kleding gewassen, spullen versleept, lijstjes gemaakt met de namen van de kinderen, postbus opgehangen enz. Zelfs de fotolijstjes worden opgehangen in de hal. Misschien niet 100% perfect recht, maar ze hangen ipv dat ze op een kastje liggen. En, zoals Lomis zegt: wij zijn niet perfect, dus dit ook niet. En als iemand anders het beter kan mogen ze dat komen doen! Tussendoor genieten we van een plak brood met heerlijk roemeens beleg (gemaakt door de moeder van Lomis, mjam!) En een kop thee. We strepen het ene na het andere af en om half vier ziet het er weer tip top uit.

Ik word weer netjes thuisgebracht. Daar ruim ik eerst even de rommel op, doe de afwas, ook in het kantoortje en slinger de wasmachine aan. En dan: tijd voor een bakje koffie! De homegroep gaat vanavond niet door, dus ik heb de avond aan mijzelf. Ik denk dat ik me maar eens gaan buigen over een presentatie voor de informatie avond over de werkvakantie. Ik heb ondertussen wat informatie verzameld dus ga daar maar mee aan de slag. Kortom, ik verveel mij nog steeds niet!

En als ik dan toch bezig ben... laat ik dan gelijk maar wat wasjes wegdraaien voor Imola, heeft zij het ook een keer minder druk... leuke verrassing voor haar toch?!

Lomis boort de gaten voor de lijstjes: powergirl!Ruxandra is druk bezig in de keukenDe lijstjes met foto's van de kinderen hangenEn een eigen nummer op het hek...De postbus hangt nu netjes aan de muur en goed genummerdLijstjes met namen van de kinderen per groep

1. M. Mateboer:
    Hallo Alien,
    Weer een drukke dag gehad? Wel leuk dat het allemaal kan! Hoefde je niet in het huis van Ilja te werken? Of moet het cement drogen?? Hoelang blijf je in Roemenië?? Nog fijne gezegende dagen toegewenst en liefs van papa en mama.
  2. Alien:
    12 januari 2023
    Gewoon lekker bezig geweest. Nee, vandaag regende het dus kon er buiten niet geverfd worden. Hopelijk morgen wel. In huis zijn er voor nu alleen grotere klussen te doen die door anderen (vaklui) gedaan zal worden.
    Ik ga ip woensdag weer terug.
  3. Martin:
    12 januari 2023
    Geinig zo, de namen waar je soms ook een gezichtje bij hebt ! En eindelijk hangen ze dus 😉
  4. Ma:
    12 januari 2023
    Weer mooi werk gedaan vandaag.Wat fijn dat de kinderen weer kunnen komen en een goed verzorgde dag hebben met eten ,schone kleding en een bad en veel liefde zodat ze een dag echt kind kunnen zijn.Slaap lekker en morgen weer een goede dag.Love and Kiss.
  5. Roelie:
    13 januari 2023
    Je bent goed bezig daar. Nee vervelen hoeft daar echt niet.