En we zijn onderweg!

16 november 2021 - Reghin, Roemenië

Nadat we vanmorgen onze tassen hadden ingepakt was het alleen nog maar wachten tot de tijd voorbij kroop. Wat duurt het toch altijd lang voordat je dan daadwerkelijk op pad kunt. Tenminste, dat geldt dan voor mij en met name op de heenweg;). En ik hou gewoon erg van vliegen. De controle op het vliegveld valt alles mee. Het enige wat we moesten laten zien was ons paspoort en onze online tickets.

Het heerlijkste moment van de reis vind ik altijd dat moment dat we de baan op taxiēn, even moeten wachten en dan met brullende motoren vooruit schieten... vervolgens de lucht in gaan en je het net een beetje in je buik voelt. Ondanks dat ik al vaker heb gevlogen blijft het op een leuke manier spannend. Geef mij maar het vliegtuig!

Na een goede vlucht zijn we geland in Cluj-Napoca. Vandaar met de auto verder naar Reghin, ongeveer nog anderhalf uur rijden over een deels goede weg maar ook met leuke haarspeldbochten ( (en dat in het donker). Onderweg kwamen we nog langs diverse dorpjes met kerken die duidelijk te herkennen waren aan een verlicht kruis op het dak. Misschien ook een idee om dit in Nederland te doen?

In het kerkgebouw van Stichting Phoneo hebben we een slaapkamer gekregen. En wat voor één! Echt luxe hoor! Zelfs met een leuk pakketje erbij met allerlei benodigdheden. Wat worden we verwend...

Eerst Martin maar even een rondleiding gegeven in het gebouw, hij was hier nog niet eerder geweest. Na een kopje koffie en nog even relaxen duik ik toch maar mijn bed in. Morgen is het weer vroeg dag. Slaap lekker zometeen voor jullie. Hier is het namelijk een uurtje later dan in Nederland.

Ons vliegtuigOnderweg in het vliegtuigEen vn de vele kerken met een kruis op het dakLuxe hè en zo gezelligOnze "suite"Mijn slaapmasker op en oordopjes in uit het pakket,

1. M. Mateboer:
    16 november 2021
    Nou fijn dat de reis voorspoedig is gegaan.!! Doe voorzichtig, ook met het oog op corona! Maar hele fijne dagen toegewenst en we zijn heel benieuwd hoe die vrienden zullen reageren!!!! Liefs van papa en mama
  2. Roelie:
    Een fijne tijd samen
  3. Marry:
    16 november 2021
    Geniet ervan zus! Super gaaf dat je dit doet! Ben erg benieuwd naar de komende dagen!
  4. Ma:
    16 november 2021
    Fijn dat de reis goed is gegaan.Eten jullie ook daar?want dat zul je ook nodig hebben en ik kan het niet brengen.haha.Doe je voorzichtig?slaap lekker en lieve groetjes
  5. Ma:
    16 november 2021
    Geniet van alles en laat je liefde voor hun stralen want daar gaan jullie voor.liefs en groetjesva ma
  6. Lydia:
    17 november 2021
    Fijn dat jullie een goede vlucht hadden. Fijne tijd daar 💓
  7. Kees en Tuida.:
    17 november 2021
    Dankbaar voor een goede reis. En idd, vliegen is heel leuk en fascinerend. Een hele mooie en gezegende tijd toe gebeden in Reghin. Liefs van Kees en Truida.
  8. Rinie van Gelder:
    Fijn goed aangekomen,
    Goede,gezellige en gezegende tijd toegewenst,
    We gaan mee uitkijken naar jullie belevingen daar,
    Lieve groetjes lern en Rinie