En dan heb je opeens...

17 november 2021 - Reghin, Roemenië

En dan heb je opeens in de avond een heel mooi gesprek. Martin had even een dutje gedaan na het eten en ik was bezig met het schrijven van de blog. En daar hoorden we boven ons muziek klinken van een mooi lied en iemand zingen... we hadden wel trek in koffie dus beneden in de keuken een kopje koffie gemaakt waarna we naar boven liepen waar de kerkzaal was (de keuken is op de begane grond, het kantoortje, leslokaal en onze slaapkamer is op de 1e verdieping, de kerkzaal is op de 2e verdieping).

Boven zat Gideon op de keyboard te spelen. Hij zag ons staan en wenkte ons. En zo ontspon heel spontaan een gesprek. Over zijn leven, zijn keuzes en wat God voor hem betekende. Hoe hij hier in Reghin terecht gekomen was en hier ook getrouwd was met zijn vrouw, de kinderen die ze mochten krijgen. Over de moeilijke momenten maar ook de mooie momenten, hoe God Zijn Hand had in zijn/hun leven. Zo bijzonder om elkaar zo spreken, je diepste gedachten kunt delen, samen het geloof mag delen. Waarbij je zelf ook weer wordt stilgezet bij je eigen keuzes, je eigen leven en je gezin, welke plek God daarin heeft en welke plek je Hem daarin geeft. Voor ons gevoel was het maar kortdurend bij elkaar zijn, maar een inkomend appje maakte duidelijk dat Gideon nog eentje thuis de fles mocht geven: we zaten al 2,5 uur te praten! Dus de koffiekopjes opgeruimd en ook ons bedje maar opgezocht. Vol gedachten van alles was gezegd en gedeeld....

1. Kees en Tuida.:
    18 november 2021
    De onverwachte gesprekken zijn vaak mooie en degene die je kang bij blijven. Geniet er van. Liefs van Kees en Truida
  2. M. Mateboer:
    18 november 2021
    Mooi, die gesprekken!!! Ook fijn voor diegene waar je mee praatte. Zijn jullie al bij die mensen geweest, waar jullie de kachel zouden brengen?? Fijne dagen hoor en Gods zegen toegewenst! Liefs van papa en mama.
  3. Roelie:
    18 november 2021
    Ik hou zo van die onverwachtse momenten Zo mooi en zo dierbaar.
  4. Marthilde:
    18 november 2021
    Ah mooi! En HEERlijk....!
    Wees tot zegen en ontvang zegen.
    Xxx Marthilde